شیمی

آموزش شیمی

شیمی

آموزش شیمی

معرفی دانشکده شیمی دانشگاه تربیت معلم تهران

معرفی دانشکده شیمی دانشگاه تربیت معلم:

دانشکده شیمی دانشگاه تربیت معلم با قدمت ترین و یکی از  معتبرترین  دانشکده ها  در کشور  محسوب می گردد . در گذشته با نام دانشسرای عالی فعالیت  می کرده است و اکنون در  دو بخش تهران و پردیس کرج در حال فعالیت است. درحال حاضر  دارای 30 عضو هیات علمی تمام وقت، و حدود 500  نفر دانشجوی کارشناسی  ، 60 نفر کارشناسی ارشد و20نفر دانشجوی دکتری تخصصی می باشد. این دانشکده در مقطع کارشناسی در گرایشهای شیمی محض، شیمی کاربردی در دوره های روزانه و شبانه  و در مقطع کارشناسی ارشد در گرایشهای شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی تجزیه ، شیمی فیزیک و کاربردی در دوره های روزانه و شبانه  و در مقطع دکتری تصصصی گرایشهای شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی تجزیه ، شیمی فیزیک در دوره روزانه دانشجو پذیرفته و به فعالیت علمی، آموزشی و پژوهشی خود ادامه می دهد.این دانشکده دارای آزمایشگاهها و تجهیزات بسیار پیشرفته بوده و به  وسایل مدرن از قبیل , NMR CHN و GC-MS و طیف سنجهای IR ،FTIR، UV-VIS، جذب اتمی، هدایت سنج و ... مجهز می باشد.

این دانشکده با داشتن اعضای هیات علمی  مجرب و همچنین جذب نیروهای جوان و کارآمد همواره یکی از دانشکده های مطرح در زمینه علم شیمی در ایران محسوب شده است. بیش از صدها مقاله چاپ شده در ژورنالهای علمی سراسر جهان محصول فعالیت  اساتید برجسته و دانشجویان این دانشگاه است. شایان ذکر است در حال حاضر صدها  فارغ التحصیل این  دانشگاه در بخش های مهم این مرز و بوم از جمله به عنوان عضو  هیات علمی با درجه دکتری در سایر دانشگاهها  پایه گذار خدمات برجسته بوده و همواره در پیشرفت  میهن اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نبوده اند. درضمن همکاری چشمگیر این دانشکده با دیگر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها خصوصاً در سالهای اخیر، زمینه ساز ارتباط تنگاتنگ و امیدوارکننده در زمینه پژوهشهای بنیادی  و صنعت در جهت رفع هرگونه وابستگی به بیگانگان شده است.

مسئولان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده شیمی تمام تلاش خود را بکار بسته اند تا هرچند جزئی در جهت رفع مشکلات، سرعت بخشیدن به امور، افزایش و به روز رسانی اطلاعات و صرفه جویی در هزینه های جاری اقدامات لازم  را بعمل آورده و از هیچ کوششی فروگزار نباشند.

بدینوسیله از کلیه دانش پژوهان ارجمند جهت تحصیل در این دانشکد ه دعوت بعمل می آید و همواره از طرحهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی شما در زمینه علم شیمی استقبال می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد